Home » , , » Muhabbet Kuşları neler yiyebilir, neler zararlıdır?

Muhabbet Kuşları neler yiyebilir, neler zararlıdır?

Gönderen: Çetin Kuzu @ 25 Mart 2015 Çarşamba

        Evimizin neşe kaynağı olan muhabbet kuşları yalnızca yem yemiyor, meyve ve sebzeleri de severek tüketirler. Önceki yazılarımızda kuşlarımıza verilmesi gereken ana yemleri ve ek besinleri anlatmıştık. Bu yazımızda yemler dışında hangi gıdaları tüketebileceği, hangi meyve/sebzeleri yiyebileceği ve neleri yememesi gerektiğini, kuşlarımız için nelerin zararlı olduğunu anlatacağız.

         Muhabbet kuşları, doğal yaşamlarında çok çeşitli besinler ile beslenebilme şansına sahipken evde bakıldığında ağırlıklı olarak darı ve tohumlardan oluşan yemlerle beslenmekte. Bu yemler, kuşlarımızın hayatını sürdürmesi için yeterlidir ancak sadece yemle beslenmeleri vücutlarının tüm ihtiyacını karşılamaz. Muhabbet kuşlarının sağlıklı ve zinde olmaları için öncelikli olarak besin çeşitliliği dikkat edilmesi gereken bir konudur.

         Tahıl, sebze ve meyve çeşitleri ile beslenebilen muhabbet kuşları için bazı ürünler oldukça da tehlikeli olabilmektedir. Bu sebeple emin olmadığımız bir besin kesinlikle muhabbet kuşlarına yedirilmemelidir. Ayrıca muhabbet kuşlarının besin maddelerine karşı seçici davranabileceği ve her kuşun kendine göre bir beslenme alışkanlığı olabileceği de unutulmamalıdır.

         Kuşlarımıza aşağıdaki meyve ve sebzeleri verebiliriz ancak bu yiyecekleri vermeden önce güzelce yıkayın ve kurulamayı ihmal etmeyin. Çünkü bu ürünlerin üzerinde tarımda kullanılan ilaç kalıntıları ya da çeşitli bakterileri üzerinde barındırıyor olabilir. İyi yıkanmamış besinlerden her türlü hastalık, iç parazit kapılabilir. Yıkadıktan sonra kurulanmasının nedeni ise kuşunuzun ishal olmasını önlemektir.

Muhabbet kuşları hangi sebze meyveleri yiyebilir?

        Havuç (Sıkça tüketilebilir, dilimleyerek ya da rendelenmiş olarak verilebilir)
        Marul (Fazlası ishale neden olur)
        Maydanoz (C vitamini deposudur. Fazlası kalsiyum eksikliği olan kuşlarda zararlı olabilir)
        Brokoli (Sıkça tüketebilirler)
        Karnabahar yaprağı (Sıkça tüketebilirler)
        Lahana ve Kara Lahana (Fazlası ishale neden olur)
        Ispanak (Fazla tüketimi kemik gelişimine zarar verir)
        Pancar yaprağı (Fazla tüketimi kemik gelişimine zarar verir)
        Şalgam yaprağı (Fazla tüketimi kemik gelişimine zarar verir)
        Elma, Erik, Şeftali, Kayısı ve Kiraz yiyebilirler ancak bunların çekirdekleri zehirli olabilir. Kuşlarımıza bu meyveleri verecekseniz dilimleyip çekirdek kısımlarını çıkararak vermenizi tavsiye ederiz.
        Domates'in kendisi kuşlar için yararlıdır ancak sap ve yaprağı kuşlara toksiktir, kuşlarımıza verirken bunları ayıklamayı unutmayın.
        Patates'in haşlanmış olarak verilmesi faydalıdır ancak çiğ olarak verilmemelidir.

         Aşırıya kaçmamak kaydıyla verilebilecek diğer meyve ve sebzeler: Armut, Üzüm, Kivi, Dut, Kavun, Çilek, Ayva, Ananas, Portakal ve Mandalina Kabuğu, Biber, Roka, Tere, Patlıcan, Semizotu, Pazı, Salatalık, Bezelye (pişmiş), Barbunya (pişmiş), Fasulye (pişmiş), Balkabağı, Kereviz (sap kısmı), Salatalık (fazlası zararlıdır), Pırasa, Limon-Portakal-Karpuz Çekirdeği.


Muhabbet kuşları için zararlı yiyecekler nelerdir?

        Tuz ve tuz içeren tüm yiyecekler, sodyum zehirlenmesine yol açabilir. Kuşun aşırı miktarda su içmesine ve idrar yapmasına, depresyona, kalp ve böbrek tahribatına, sinirsel hiperaktiviteye, titreme nöbetlerine ve sonunda beyin kanaması ve ölüme sebep olabilir. Vücut ağırlığı 50 gram olan bir muhabbet kuşuna bir patates cipsinin çeyrek kadarını yedirmek, insanın bir oturuşta 350 tane yemesine eşittir.

        Şeker ve şekerli besinler, sindirim sistemleri tohum ve tane yemek için yapılanmış kuşlarda birçok sağlık sorununa ve fazla tüketildiğinde ölüme yol açabilir.

        Çikolata ve kakaolu yiyecekler, içerdiği teobromin nedeniyle kuşlar ve tüm evcil hayvanlar için sadece zehirdir. Kahve ve kafein içeren besinleri de bu gruba dahil edebilirsiniz.

        Limon ve Greyfurt, asit oranı yüksek olması nedeniyle risklidir.

        Sarımsak ve soğan, alyuvarların tahribatına ve sindirim sistemi sorunlarına yol açar.

        Mayalı yiyecekler ve mantar, çok ciddi sindirim sorunlarına sebep olur.

        Avokado, kuşlar için en tehlikeli yiyeceklerden birisi. Muhabbet kuşları için toksik bir gıda olması nedeniyle solunum durmasına, kalp etrafında sıvı toplanmasına ve ani ölüme sebep olabilir.

        Süt vb. laktoz içeren gıdalar, muhabbet kuşları için toksik etki yapabilir, ishale neden olabilir.

        Yaş Hurma, şeker oranı yüksek bir gıdadır.

        Alkol ve alkol içeren yiyecekler, çok az miktarlarda bile olsa, kuşlar için ölüme neden olabilir.

        Yer Fıstığı'nın kabuğunda mantar rahatsızlıklarına neden olacak bakteriler bulunmaktadır

        Sodalı ve karbonatlı besinler, sindirim sisteminde sorunlara yol açar.

        Abur cubur yiyecekler kesinlikle kuşlarımıza verilmemelidir. Her tür cips, bisküvi, şekerleme vb. ürünler; kuşun sindirim sistemini çökertir, karaciğer ve böbrek iflasına yol açabilir.

        Muhabbet kuşlarınıza taze meyve sebze vermeye çalışın. Kurutulmuş meyve verecekseniz; işlemden geçmemiş, şeker eklenmemiş, boya katılmamış, güvenilirliğinden emin olduğunuz kuru meyveleri almaya dikkat edin.

Muhabbet Kuşlarının Beslenmesi ve Bakımı ile ilgili yazılar.
PAYLAŞ

Yazar: Çetin Kuzu

96 yorum :

  1. benim kuum daha 2 haftalık bana yavaş yavaş alıştı benbilgisayar oynarken monitörün ustune çıkıyor sonra yere iniyor bilgisayar masamın üstünede toz şeker buldu fazla değil çok az biişeyyedi ve küçük sesler çıkarmaya başladı sonra kafesine koydum bişey yiyip içmiyor öyle durdugu yerde kalıyor yardım edermisinizz lütfen bir akıl veerin :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. şeker, tuz gibi şeyler muhabbet kuşları için çok zararlıdır, ölümlerine bile sebep olabilir. sorun devam ediyorsa bir veterinere götürmelisiniz.

      Sil
    2. Bahara öle olmuştu i!Aç köy eczaneden olebilir yoksa

      Sil
    3. İlaç köy suyuna bahara öle olmuştu olebilir kuşun

      Sil
    4. Benimde kuşum seker yedi ama sonra birşey olmadı ama eğer genelde yaptığı şeyleri yapmamaya başladıysa veterine götürmenizi tavsiye ederim

      Sil
    5. Knks bende anbrella kakadu ve ara papagani var

      Sil
  2. Benim muhabbet kusum ben ne yersem tadina bakmak istiyo cay icerken benle iciyo bitki caylarina bayiliyo simdi yeni aliskanligi da disimi fircalarken dis macunundan yemeye calisiyo.cay seviyo diy iciriyorum ama bi zarari olur mu

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. tabi olur neden çay veriyorsun %98 ölebilir. annemn arkdaşının muhabbet kuşu öyle ölmüş.hemde neden herşeyin tadına bakmasına izn veriyosun

      Sil
    2. o kadar şey yiyip de ölmediyse bence bundan sonra da birşey olmaz canavar gibi maşşallah :)

      Sil
    3. Kardeşim çay muhabbet kuşu için zararlıdır her šeyi de yemesine izin verme

      Sil
    4. Ölmediyse şok ama bence diş macunu zararlı olabilir benim salatalık çilekten korkıyodu şimdi boks yapıyo;-)

      Sil
  3. anlamadıgım elmada şekerli veriyoruz bir şey olurmu :I

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. elmanın içindeki doğal onun zararı yok ama şeker ya da şeker içeren bir gıda verirseniz o çok zararlı.

      Sil
  4. Kuşun olmesini istemiyosan bu saydiklarindan uzak tut

    YanıtlayınSil
  5. benim kuş herşeyi yiyor ya
    çekirdek
    çay içiyor
    meyve
    susam
    şekeri saklıyoruz ama çakal buluyor
    ballı yem
    ekmek
    hıyar
    tereyağılı ekmek
    ceviz
    ceviz kabuğu ve yumurta kabuğu
    et balık gibi şyler
    yeşillik
    daha varsa bilmiyom

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Benimki eti görünce yemiyor ama makarna yiyor marul çekirdek ve kabak çekirdeği çitliyor armut yediriyorum bazen ben yerken fln şekeri görünce saldırıyor yemek için çay içiyor ama ağzı yanınca bağıra bağıra etrafta pır pır uçup perdeye konuyor benide hep ısırıyor yalnızlıktan beni yemeye çalıyo galiba :D

      Sil
    2. İyi maşaallah açık büfe gibi

      Sil
  6. Bnm kusum 3 yasında salatalık yemeye bayılıyor ama fazla vermiyorum zararlı diye birde kusu hasta olanlara tavsiyem şırınga ile kusunuza yumurtayı haşlayıp sarısını sıvılastırıp verin cok yararlı

    YanıtlayınSil
  7. Benim kuşum 1.5 aylik soğukta kalmış suan kafese koydum hiç ses çıkarmıyor genelde hep gözlerini kapatıyor ilk defa böyle oldu ne yapiyim

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Hemen onu isit ve veterinere gotur bendede oldu

      Sil
    2. Bizim kusumuzada oldu veterinere goturduk vitamin verdi daha bircok ilac vb. Verdi ama oldu

      Sil
  8. Merhaba kardeşim ben 1 çift yerli yumurtalı bir çift jumbo show kuş aldım ben bu kuşlara nasıl mama hazırlaya bilirim

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Mama tarifini ayrı bir sayfada detaylı olarak anlatmıştık. Yukarıdaki muhabbet kuşu menüsünden "Beslenme" kısmına girip okuyabilirsiniz.

      Sil
  9. Muhabbet kuşumun gözleri kör oldu. Neden kör oldu acaba, hiç bir şey görmüyor. Lütfen yardım edin nasıl geçer ki bu körlük? Neden olmuş olabilir?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. böyle bir şey varsa bunu burada sormanız saçma. bi veterinere götürün bi zahmet.

      Sil
    2. Acil yardim kuşum erkek 5 aylik alalı 2 hafta oldu ara sıra dıt dıt diye ses çıkarıyor nedeni nedir lütfen yardımcı olun

      Sil
  10. Selam.bu sabah kuş doğum yaptı ve baba sürekli dışarı çıkmak istiyor sadece yavru ötunce ötüyor.kafesten çıkınca sanki evde birşey ariyor gibi sanki birseye ihtiyacı var yavru için nedir bu telaşi babanin

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. dişiyi ve yavruyu beslemek için yiyecek birşeyler arıyor olabilir. yemini eksik etmeyin, sürekli yenileyin. mama yapıp vermeye çalışın birkaç günde bir.

      Sil
  11. Ya yardım edin benim kuş verdiğim meyvelerden korktu 😂 acil yardım lazım

    YanıtlayınSil
  12. bi arkadaşımdamuhabbetkuşu var tavrularını anne ve baba süreklidövüyor neden bilgiverebilirmisiniz

    YanıtlayınSil
  13. Benim de iki kuşum kör oldu birer gün arayla ikiside biri ölmüş bugün diğeride kötü kimse bilmiyor neden olduğunu

    YanıtlayınSil
  14. benim Kuşum Çekirdeğin İçini Çok Ve Dışını Çok Seviyor Bu Yüzden Ona Tuzsuz Çekirdek Yediriyorum Gayette Sağlıklı Görünüyor Birşey Olma Riski Varmıdır

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Tuzsuz çekirdek olursa zararı olmaz ama fazla da vermeyin. çekirdek yağlı olduğu için kuşta yağlanmaya sebep olur fazlası.

      Sil
  15. muhabbet kuşuma soyulmuş yem aldım ufak sarılardan çok az yediğine tanık oldum yeme bakmıyor bile marul karpuz filan verdim bir ara onları yedi şimdi hiç yemiyor ve sürekli şuanda hareket halinde aç olduğunu düşünüyorum kafesi geniş ama her tarafına gidiyor çıkış yeri arıyor filan yem hariç verdiğin her şeyi yiyecek gibi ne yapmalıyım yeme alıştırmak için

    YanıtlayınSil
  16. Selam ben kusa ekmek veriyorum zararlimidir

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Hayır ama fazla verirsen kilo yapar az miktarda vermelisin

      Sil
  17. Benim kuşum 3 aylık erkek
    Herşey veriyorum herşey derken
    Salatalik (hergun)
    Haşlanmış yumurta (haftada bir)
    Marul arada
    Elma ve elma kabuğu
    Biber
    Arada streslenince çay koyuyorm suluguna 1-2 damla
    Haftada 1 limon 2 damla
    Limon kabugu
    Domates
    Arada bi ekmek
    Ayriyetten Quik kuş yemi veriyorum
    Arkadaşlar benim tavsiyem doğal yiyeceklerle besleyin..

    YanıtlayınSil
  18. arkadaslar sadece havuc kızıstırımı kuslrarı ayırdım erkegı yuvalı kafesı koydum ve dısıyıdı baska kafese erkek istiyor dısı ıstemıyor yaptıgım sey dogrumu 3 hafta sonra dısı erkegın yanına koyacam suan yem ve yumurta havuc verıyom kızısması ıcın daha gerek varmı bnıseylere bunlkar yeterlımı

    YanıtlayınSil
  19. Benim kuşum 4,5 aylik salatalik yemeği cok seviyor ama fazlasiyla yiyor zararli olurmu?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Fazla verme ishal olur benimkide marulu cok seviyor ama az vermek zorundayim

      Sil
  20. bence herkes çok doğru söylüyo

    YanıtlayınSil
  21. Acaba somun ekmeğin iç beyaz kismini yemesi zararli midir? veriyorum ve çok seviyor ancak zarari var midir? Simdiden teşekkürler:)

    YanıtlayınSil
  22. Selam süt mısırı zararlımı

    YanıtlayınSil
  23. Bendede 2 tane muhabbet kuşu var biri 1 ayı geçti digeri bugün aldim disi ve erkek olarak ama hadi yenisi neysede erkek olan 1 aydır var ve hiç yanasmiyo hep kaçıyor nasıl alistirabilirim kendime

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. kardeşim o kuş korkumuşdur onların yarusunu ala bilir onu eğite bilirsin ben öyle yaptım yavrusunu 10. günden elime aldım sevdim ve şimdi konuşuyo

      Sil
  24. arkadaşalar 2 tane muhabbet kuşum var birisi kesinlikle dişi , eşi kur yaptıgı ikincisi ise ceresi mor ama burun deliklerinin etrafında beyazlık var , ikiside daha 2 aaylık sizce oda dişimidir

    YanıtlayınSil
  25. Kakaolu kek yedi bisey olurmu

    YanıtlayınSil
  26. 10 yıldan beri doritos baharatlı,ruffles, ekmek içi, biskivi ve diger gıdalarıda veriyorum çok severek yiyor. 10 yıldan beri anı muhabbet kuşunu besliyorum. MAŞALLAH Saglıgı da gayet iyi. İNŞALLAH da daha uzun yaşar. muhabbet kuşumu çok sevdigim için hiç degiştirmedim.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha bende vereyim kuşuma bizmkide poğça çay yapıyo çok tatlı artık evde sıcak çay değil ılık çay içiliyo

      Sil
  27. Kuşum 3-4 aylık arası 3 defa çok çok minik acılı cips parçası aldı.Bir sorun olur mu bu miktardan?Yanıtlarsanız sevinirim.Şimdi zararı olur mu diye araştırmaya koyuldum ve açıkcası ürktüm.

    YanıtlayınSil
  28. Benim kusum yanlisikla bi kere gagasini vurdu kremsantinin tadina bakti ve kustu neden ve ne yapmapiyim zehirlenmis olabilirmi ?

    YanıtlayınSil
  29. Pişmiş kestane zaralımıdır nilen varmı

    YanıtlayınSil
  30. iyi günler benim kuşum quik paraker yemi yiyiyor. fakat ishal oldu yediği yemden olabilir mi QUİK YEMİ İSHAL YAPAR MI
    başka birşey vermiyoruz öyle sebze meyve falan ishal için tavsiye edeceğiniz birşey var mı

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. yem ishal yapmaz, cereyanda kalmış olabilir. oda sıcaklığına dikkat edin, odada kapıya pencereye yakın bir yere koymayın kafesini.

      Sil
    2. Yok ben hep Quik kullanıyorum iyi tavsiye ederim

      Sil
  31. Merhaba arkadaşlar benim iki muhabbet kuşkum var bugün 1 ay oldu ama bana hiç alismiyorlar erkek olan ben parmagimi kafese sokunca kaçmıyor ama dışı hemen kaçıyor ne yapmam gerek bana dişinin alışması için nolur yardim edin

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. dişi kuşlar hemen alışmazlar siz onu zaman geçmeden erkekten uzak tutun yoksa erkekte sizinle ilgilenmez başka bir kafese başka bir odaya koyun dişiyide kafesin içinde yavaşça elinize alıp bırakın bir süre hergün böyle yapın size güvenince alışacaktır sonra dişiyle erkeği yanyana getirin eğer sizinle ilgilenmeyi bırakırsa demekki güvenmemiştir

      Sil
  32. benim erkek muhabbet kusum ara sira surekli basini kanalarının altina alıp duruyor sonra iyilesti ve bi süre ardindan yine ayni sekil oldu kış günüydü tam veterinere götürdüm veteriner de oldu neden boyle oldu sebze meyve vermezdim hatta uzatmıştım yemedi yemiyor du da neden oyle oldu acaba bilgi verirmsinz simdi bir disi var korkuyorum aynısı olmasindan

    YanıtlayınSil
  33. Ben kuslara az miktarda nane verdim birsey olurmu

    YanıtlayınSil
  34. Ben nane verdim cok az miktarda birsey olurmu

    YanıtlayınSil
  35. muhabbet kuşum 1 aylık ve benden iki günden beri korkuyor kafesinden cıkmıyor sürekli aynada kendine bakıp duruyor napmalıyım??

    YanıtlayınSil
  36. Merhaba admin benim kuşuma babam kurumuş poğaça vermişti bişey olmadi ertesi gün ben kaşarlı ekmek yerken yanıma geldi yemeye başladi uyudum sonra akşam oldu ve ertesi gün baktigimda ölmüştü acaba hangisi zarar verdi kuşuma ? 😢😢😢

    YanıtlayınSil
  37. Merhaba admin benim kuşuma babam kurumuş poğaça vermişti bişey olmadi ertesi gün ben kaşarlı ekmek yerken yanıma geldi yemeye başladi uyudum sonra akşam oldu ve ertesi gün baktigimda ölmüştü acaba hangisi zarar verdi kuşuma ? 😢😢😢

    YanıtlayınSil
  38. Merhaba admin benim kuşuma babam kurumuş poğaça vermişti bişey olmadi ertesi gün ben kaşarlı ekmek yerken yanıma geldi yemeye başladi uyudum sonra akşam oldu ve ertesi gün baktigimda ölmüştü acaba hangisi zarar verdi kuşuma ? 😢😢😢

    YanıtlayınSil
  39. Maydanoz nasıl verilecek acil cevap

    YanıtlayınSil
  40. Ben muhabbet kuşuma elmayı parşalayıp veriyorum ve oda zaten elmayı acayip seviyo ama acaba çok yerse sıkıntı oluyomu

    YanıtlayınSil
  41. Benim kuşum 7 aylık ilgiyi çok seven bi kuş okula gitmeye başladığımdan sonra trip atmaya ve sert ısırmaya başladı üzerimden inmeyen kuş artık üzerimde durmuyor kaçıp kafesine giriyor ne yapmalıyım geri eski haline dönebilmesi için (ilgi göster demezseniz sevinirim göstermeye çalışıyorum ama üzerimde durmuyor uçup kafesine gidiyor )????

    YanıtlayınSil
  42. Merhaba,
    Benim 2aylık erkek muhabbet kuşum var. BiE yeni alışmaya başlamıştı evde uçmasını izin verdik. Ama avizeleri hesaba katmadık. Avizelerde ayna detayları var. Artık kafesinden çıktığında hep orda oturuyor. Kafesine yemek için giriyor. Kafesin kapısını kapatırsak, kafeste dışarı çıkmak için yer arıyor. Elimizi uzattığımızda ısırmaya çalışıyor. Hiç yapmazdı. Ne yapsak bilemiyorum. Salmazsak öle üzgün üzgün kabarık duruyor.. lütfen yardım..

    YanıtlayınSil
  43. kuşum azıcık mantı hamuru yedi. herzaman kutusunu yer ama busefer (30 dkdır) hep kusup yiyor. ve durgunluk ne yapabiliriz kuş emanet zaten. ACİLLLLLLL cevabınız göre veterinere götürecek. EMANET KUŞUMUZ ÖLMESİN

    YanıtlayınSil
  44. Kuşumuz 30 dk önce mantı hamuru yedi (serçetırnak boyutunda) durgunlaştı azıcık. yediğini hep kusardı ve yerdi şimdi daha çok kustu ve yedi. EMANET KUŞUMUZ ZARAR GELEN LÜTFEN ben10 yaşıma girecek bi çocuğum lütfen yardım

    YanıtlayınSil
  45. Bende bilmiyodum tuzlu seylerin zararli oldugunu peyniri cok seviyodu kusumuz iki yildir yiyodu hic birseyi yoktuu ama bir aydir hareket etmiyodu ötmuyodu bu sabah öldu sanirim peynirden çok üzuluyorum bilseydim hiiç vermezdim

    YanıtlayınSil
  46. Benim kuşum bir y8ildir bizimle ona bir rkadas aldik ama birkac ay sonra kacti bizde kusumuzu aldigimizdan beri kus yemi veriryoruz sagliklimi zararlimi ama bir s bize hala cok fazla sinmadi. Neler yapblirim ?

    YanıtlayınSil
  47. Ben kullarıma sürekli Kaya tuzu veriyorum şuan hiç birinde sorun yok sürekli kafesin içinde duruyor tuz severek yiyorlar şimdiye kadar hiç bir sorun olmadı

    YanıtlayınSil
  48. Yağğ benim kuşum poğça yiyor çay içiyor babam parmağına alıyo çaya götürüyor poğça yapıyorum kuş babamın parmağını ısırıp çıkıyor poğça getiriyorum çığlık atıyor resmen ama zararlı galiba okuduktan sonra bu yazıyı poğça yapıyorum elimle saklıyorum hemen omzuma konuyo çaktırmadan iniyor tabii görmediğimi sanıyo yiyo sonra hoop babanın omzuna çay içmeye bizden göre göre alıştı galiba nabıyım ay bide gülesim geliyo

    YanıtlayınSil
  49. size bir sorum olucak muhabbet kuşum 2 yılldır benimle birlikte yaşıyor hiçbir sağlık sorunu yaşamadı hep canlıydı ama bu 2 gündür çok hasta nedenide kuş kumu vermemden dolayı ya fazla yedi yada kuşum bunu kaldıramadı nedenini bilmiyorum sadece 1 defa verdim ve çok halsiz hiç ötmüyor hep yarı uyuyor lütfen bir şey söylermisiniz kuşum tekrar nasıl canlı tutabilirim

    YanıtlayınSil
  50. muhabbet kuşuna açık ayran ve 1/4 kadar sarımsak vermek doğru olur mu?

    YanıtlayınSil
  51. muhabbet kuşuna fesleğen vermek zararlımıdır
    Teşekkürler

    YanıtlayınSil
  52. Merhabalar, benim iki tane kuşum var. Benim babaannemin birsirü kuşu oldu ve babaannem bana sakın maydonoz verme çünkü kuşların genzine kaçar ve ölürler dedi . ve bursa maydonoz verilebilir diyor yanlış değil mi ??

    YanıtlayınSil
  53. Benim kuşum çay gibi sıcak şeyi içmeye çalışınca dili yanıyor ve bağıra bağıra tüllere konuyor sonra geçince düzeliyor ve beni hep ısırıyor hatta elime zıplayıp elime saldırıyor onunla konulurken bazen yüzüme zıplıyor burnumu vb ısırıyor sevdirmiyor kendini aynalı bir salıncağı var ve sabahları dışarı çıkmak istiyır salıncada normale göre daha az ısırıyor ve şarkıları kendince söylemeye çalışıyor televizyondakileri falan bazen meyve sebze yediriyorum yediği kadar gerisi hep hazır yemleri var tohum ve kurutulmuş meyveler sanırım onlardan yiyor bazen benimle çekirdek yiyor makarna yiyor toz şekere bayılıyor ama vermemeye özen gösteriyorum şuan sağlıklı gibi ama hep kendini kaşıyor kanat altını sırtını kafasını falan sebebi nedir acaba?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. ananı sıkım taşşak geçecek yermi yok işsiz amına koydugum

      Sil
  54. Benim kuşum bir aydır konuşmuyor ne yapmalıyım

    YanıtlayınSil
  55. Benim bir papağanım var 1 aydır konuşmuyor ne yapmalıyım

    YanıtlayınSil
  56. Benimki fesleğeni çok seviyor sorun olur mu?

    YanıtlayınSil
  57. Benim muhabetim bana saldiriyor elimi uzatinca gelmiyor niye

    YanıtlayınSil
  58. Benim kuşum çiğ balık yedi zararlımıdır birde tıksırır gibi hapşuruyor

    YanıtlayınSil
  59. Cok az cips yedi birşey olurmu

    YanıtlayınSil
  60. Merhaba. Benkuşuma marulu 2 kez yıkamadan verdim. Bir şey olur mu kuşuma?? Lütfen cevap yazın acil😢

    YanıtlayınSil
  61. Selam arkadaşlar kuşlar kuruyemiş felan yermi (ceviz,fındık içi,badem,fıstık içi vb.)

    YanıtlayınSil
  62. S.a ben haftada bir cifte iki dal nane veriyorum. Sizce üretim icin uygun mudur?

    YanıtlayınSil
  63. Benim kuşlarım yumurta ve hamur işi tarzı besinleri çok seviyor bir sorun olur mu ?

    YanıtlayınSil
  64. kuşum tuzlu çekirdek kabuğu yedi bir şey olur mu?

    YanıtlayınSil
  65. Benim kuşum var 2 tane çift bir akrabamız kuşçu birine götürdü kuşcu bu kuşta yumurta tıkanması var çikaramıyo olür bu küş demis ama kuşum gayet saģlıklı hiç sıkıntısı yok gibi gözüküyo ama yavruluğa hiç bişey yokken girip çikıp duruyo kuşuma nolmuş olabilir???

    YanıtlayınSil
  66. Elinize sağlık yazınızı beğenerek okudum

    YanıtlayınSil
  67. Benim kuşum ben ne yersem yemeye çalışıyor engellersemde kızıp ısırıyo elime atlıyo yediği şeyler
    Çorba
    Pilav
    Ayran
    Sahanda yumurta
    Ekmek
    Peynir
    Cacık
    Yoğurt
    Tuz
    Çay
    Makarna

    YanıtlayınSil
  68. Benim muhabbet kuşum soğan domates pilav köfte kola ve ketçap mayonez yiyor ama kesinlkle o paketli satılan normal kuş yemi yemiyor birşey olurmu

    YanıtlayınSil